Specjalny Ośrodek Szkolno - Wychowawczy nr 1

SUWAŁKI UL. PRZYTOROWA 8

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
WCZESNE WSPOMAGANIE AKTUALNOŚCI 2016-17

Logoporady. Logopedyczny poradnik dla rodziców

Email Drukuj PDF

Drodzy Rodzice, przygotowany został dla Państwa drugi numer gazetki: Logoporady. Logopedyczny poradnik dla rodziców". W tym wydaniu zawarte są artykuły dotyczące dwuletniego dziecka i istotnych spraw związanych z jego rozwojem werbalnym. Na poszczególnych stronach będzie można przeczytać:

  • czy picie z kubka-niekapka jest korzystne dla zgryzu i sprawności języka dziecka,
  • czy sposób odżywiania się dwulatka wpływa na sprawność narządów mowy wraz z wskazówkami dotyczącymi diety oraz prawidłowymi rytuałami podczas jedzenia,
  • jakie komunikacyjne gesty poprzedzają mowę i jak przebiega ich rozwój,
  • jak wartościowe jest czytanie dziecku, wraz z ciekawymi sposobami na zainteresowanie małego czytelnika,
  • jakie polecamy książki do czytania dwulatkowi,
  • na co zwracać szczególną uwagę, by z sukcesem stymulować rozwój mowy dziecka,
  • jak ważne w rozwoju mowy jest dostarczanie dziecku doświadczeń słuchowych, wraz z propozycją zabaw słuchowych z dzieckiem w sytuacji domowej,
  • jakie mogą być wypowiedzi dwulatków z omówieniem etapów rozwoju mowy dwuletniego dziecka,

Dodatkowo zamieszczone są propozycje pięciu piosenek do wesołych, rodzinnych pląsów.

Serdecznie zapraszamy zainteresowanych Rodziców do zgłoszenia się po egzemplarz gazetki do Pań pracujących we wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka lub do Wychowawców grup przedszkolnych.

Marzena Achramowicz

Agnieszka Sienkiewicz

Pierwsza strona Logoporady nr 2.pdf

 


 

 

Gazetka Porady Pedagogiczne

Email Drukuj PDF

Mamy przyjemnność przedstawić Państwu wrześniowy numer gazetki. Zapraszamy do odbioru wersji papierowej. Przedstawiamy, co zrobić gdy nasze dziecko ma specjalne potrzeby edukacyjne, by nauczyć nasze Dzieci jeść z łyżeczki oraz pić z kubeczka. Na koniec zapraszamy do wspólnej plastycznej zabawy!

ÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂÂ

Anna Apanowicz

Sandra Kuryło

 


 

 

Logorytmika

Email Drukuj PDF

Co to jest logorytmika?
Logorytmika jest połączniem terapii logopedycznej z rytmiką. Zajęcia składają się z ćwiczeń muzyczno-ruchowych oraz słuchowo-ruchowych. Ważnym elementem logorytmiki jest swobodny ruch przy muzyce, który daje możliwość wyrażenia siebie wszystkim dzieciom, niezależnie od występujących u nich deficytów rozwojowych.

Dawno, dawno temu….
Korzenie logorytmiki w dużej mierze opierają się na badaniach Emille’a Jaques-Dalcroze’a (1865-1950). Jest on nazywany twórcą logorytmiki. Zauważył on, że człowiek posiada naturalne dążenia do koordynacji ruchu (harmonia mózgu i ciała).

Jego następcą i zarazem drugim badaczem sfery logorytmiki był Carl Orff (1895-1982), który tworząc swoją koncepcje badał syntezę słowa, muzyki i ruchu. Opracował on program zajęć powiązanych z rytmizowanym mówieniem, śpiewem oraz grą na instrumentach.

Co zyskamy uczesticząc na zajęciach logorytmiki?
Logorytmika jest korzystnym dopełnieniem indywidualnej terapii logopedycznej ale nie tylko , gdyż jest również świetną formą zajęć ogólnorozwojowych. Kształci ona wrażliwość dziecka na bodźce dźwiękowe oraz twórczo wykorzystuje naturalną każdemu dziecku potrzebę ruchu, jak również pomaga przezwyciężyć lęk czy nieśmiałość i dodać więcej pewności siebie. Poprzez zabawy przy muzyce stymulujemy rozwój wszystkich funkcji, od których zależy prawidłowy rozwój mowy.

Głównym zadaniem logorytmiki jest usprawnianie dzieci z deficytami ruchowymi, jak równie z wszelkimi wadami wymowy, z zaburzeniami zachowania.

Jak to wygląda w SOSW?
Zajęcia logorytmiki odbywają się w każdej grupie przedszkolnej raz w tygodniu i trwają do 30 min. Stałym elementem zajęć są ćwiczenia usprawniające pracę języka oraz ćwiczenia oddechowe, których poprzez dmuchanie na bańki czy piórka zadaniem jest wydłużenie fazy oddechu, ćwiczenia słuchowe, gdzie celem jest różnicowanie dźwięków oraz ćwiczenia ruchowe, które usprawniają motorykę naszych dzieci. Nieodzownym elementem jest muzyka, taniec i śpiew. Prezentowana na zajęciach muzyka zachęca do ruchu improwizowanego bądź wskazanego przez terapeutę, dzięki któremu rozładowane zostaje napięcie mięśniowe, dziecko zaznajamia się z orientacją przestrzenną, w sferze własnego ciała.Każde zajęcia logorytmiki są prowadzone w formie zabawy, dlatego przynoszą nie tylko wiele korzyści, ale i wiele radości naszym dzieciom.

 

Co robimy z dzieciakami na logorytmice?

  • Ćwiczymy aparat artykulacyjny
  • Wykonujemy ćwiczenia oddechowe
  • Ćwiczymy słuch
  • Tańczymy
  • Śpiewamy
  • ŚWIETNIE SIĘ BAWIMY!

 

Paula Danecka


 

 

Wyjazdowe spotkanie Rodziców

Email Drukuj PDF

Dzięki gościnności i uprzejmości gospodarzy Gminy Szypliszki, ostatnie spotkanie Rodziców odbyło się na plaży w Becejłach. Do naszej dyspozycji został przekazany cały kompleks wypoczynkowo - rekreacyjny, łącznie z sauną. Bawiliśmy się i wypoczywaliśmy pierwszorzędnie. Serdecznie dziękuję wszystkim Uczestnikom!

Anna Apanowicz

 


 

 

Gazetka Integracja Sensoryczna

Email Drukuj PDF

Drodzy Rodzice!

Na początku czerwca została dla Was przygotowana kolejna gazetka – tym razem z zakresu integracji sensorycznej.

Dostępna jest u nauczycieli wczesnego wspomagania.

Zachęcamy serdecznie do przeczytania.

 

Pierwsza strona gazetki SI

Barbara Ostaszewska

Emilia Mazalewska

 


 

 

Warning: Illegal string offset 'active' in /templates/ja_purity/html/pagination.php on line 129

Warning: Illegal string offset 'active' in /templates/ja_purity/html/pagination.php on line 135

Warning: Illegal string offset 'active' in /templates/ja_purity/html/pagination.php on line 129

Warning: Illegal string offset 'active' in /templates/ja_purity/html/pagination.php on line 135


JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL