Specjalny Ośrodek Szkolno - Wychowawczy nr 1

SUWAŁKI UL. PRZYTOROWA 8

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki

PRZEDSZKOLE

Email Drukuj PDF

Przedszkole nr 9

 W naszym ośrodku funkcjonuje  osiem oddziałów przedszkolnych. Cztery grupy utworzono na potrzeby dzieci ze sprzężoną niepełnosprawnością oraz cztery oddziały dla uczniów autystycznych.

Przedszkolaki objęte są całościowo terapią stymulacyjno-rozwojową, a Indywidualne Programy Terapeutyczne opracowane są dla każdego dziecka na podstawie diagnozy funkcjonalnej, profilu psycho-edukacyjnego PEP-R oraz Skarbca A. Franczyk K. Krajewskiej. Realizujemy programy wychowania i edukacji przedszkolnej zgodne z aktualną podstawą programową wychowania przedszkolnego, zatwierdzone przez Ministra Edukacji Narodowej. W trakcie typowych dla przedszkola zajęć takich jak; zabawy w grupie, zajęcia tematyczne, plastyczne i muzyczno-taneczne dzieci uczą się nawiązywania kontaktów, poznają obowiązujące zasady,   normy i wartości społeczne. W naszej pracy terapeutycznej, chcąc zapewnić dzieciom optymalny poziom proponujemy różne metody pracy z dzieckiem.

 

Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne

Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz

Metoda behawioralna

Programy Aktywności i Komunikacji Knillów

Metody Alternatywnej Komunikacji

Metoda PECS

Integracja Sensoryczna

Dogoterapia

Hipoterapia

Sala Doświadczania Świata

Hydroterapia

Arteterapia

Muzykoterapia

Strukturalizacja dnia/ plany dnia

Metoda koszykowa/ praca stolikowa

Logorytmika.

Naszą wykwalifikowaną kadrę stanowią wykształceni pedagodzy, terapeuci Integracji Sensorycznej, logopedzi oraz rehabilitanci. W każdej grupie nauczyciel wychowawca wspierany jest przez przeszkoloną pomoc. Wszyscy nauczyciele na bieżąco biorą udział w kursach, warsztatach i innych szkoleniach w celu dokształcania się i zdobywania nowatorskich umiejętności pracy z dzieckiem. Oddziały przedszkolne dysponują dobrze wyposażonymi salami w których odbywają się poszczególne zajęcia. Priorytetową sprawą było przygotowanie sal w których przebywają dzieci autystyczne.
W pomieszczeniach obowiązuje minimalizm, ściany w jasnych barwach, brak ostrych kolorów. Tak wyposażona sala sprzyja dzieciom autystycznym w koncentracji uwagi, oraz korzystaniu w pełnym zakresie z zajęć i lepszym kontakcie z nauczycielem i rówieśnikami. Pomieszczenia dla dzieci z niepełnosprawnością sprzężoną aranżowane są podobnie jak w masowych przedszkolach, wyposażone są w kolorowe meble, zabawki i dekoracje tematyczne.

 

Więcej z życia przedszkolaka w ECHO PRZEDSZKOLA

Opiekunowie strony PRZEDSZKOLE; Marta Cieślukowska, Joanna Pachutko